úterý 1. března 2016

Nový Spěšňák od Arrivy


Čauves,
  jak jsem slíbil, tak a tak píšu. Doufám, že jste si užili přestupnej den, gratuluju Leovi DiCapriovy a filmu Saulův syn k Oscaru. A teď už se vrhneme na tu recenzi.
  Kdo by náhodou nevěděl, 29. 2. jsem testoval nový Spěšný vlak (Sp) od Arrivy z Prahy do Benešova, ale já jsem jel jenom na nádraží Praha-Hostivař. A oproti ČD to bylo milé překvapení, protože nazpátek jsem jel ČD (konkrétně linkou S9), takovým tím nejobyčejnějším červeno-modro-bílým City Elefantem. Už když nastoupíte, tak vás překvapí jemná vůně (ne žádná agresivní levná voňavka), obsluha je milá, narozdíl od starého obtloustlého mrzutého a protivného průvodčího v City Elephantovy, jízdné je výrazně levnější, protože za 5,- Kč jsem se jako dítě 6 - 15 svezl do Hostivaře bez jakéhokoli jiného průkazu, který by svědčil o tom, že bych měl dostat  nějakou slevu (např. InKarta), zatímco normálně jezdím Praha-Libeň - Praha hl. n. s InKartou 25 jako dítě za stejnou sumu. Ve laku si můžete zakoupit malé občerstvení (bez palmového oleje a v nabídce jsou i bezlepkové pochutiny a mlsání pro diabetiky) a nějaké praktické věci (třeba deštník). Vlak je vybaven zásuvkami, což je v Elefantu jen v 1. třídě. Vlak je i poměrně hezky vyzdobený, včetně záchodů :), které voní (nikoli smrdí jako tomu bylo v S9) zase trochu jinak. Navíc si na záchodě můžete zadarmo nabídnout větrový bonbon. Nevím jak je to z bezbariérovostí, ale na webovkách píšou, že ano, ale že se musíte přihlásit nejméně 48 hodin předem. Ve vlaku je také klidová zóna, kde si navíc můžete zapůjčit polštářek. Zastávky nehlásí předtočený hlas, ale jeden z průvodčích nebo strojvedoucí. Začátek cesty se trochu podobá té řeči stevardky v autobuse Student Agency. Celkově mi připadá, že vlak působí přívětivěji a že Arriva si víc váží cestujících, ať už jsou to dojíždějící nebo turisti.
  Tím bych to asi zakončil, kdyby vás cokoli zajímalo, napište mi to do komentářů a ještě taková drobnost, zejtra asi přidám narozeninový speciál, sice narozeniny mám až v pátek, ale to to nestíhám, tak proto zejtra.
Čauves zejtra, Ifram.



Žádné komentáře:

Okomentovat