pondělí 23. května 2016

První parní víkend v Lužné u Rakovníka

Čauves,
Vagon Krušovického pivovaru

jelikož občas jedu na nějakou tu železniční akci, tak bych vám z ní chtěl alespoň něco přinést a ukázat, aby jste věděli o čem to bylo a tak.

historický vlak z dálky
Uvnitř jídelního vozu
  V neděli ráno jsem se probudil v 7.30 a zatrnulo mi, protože do odjezdu historického vlaku zbývalo necelých 40 minut a já jsem si myslel, že lístky se musejí kupovat předem na Masaryčce, a
Památeční jízdenky a pohled s lokomotivou ,,Papoušek"
le pak jsem se podíval na internet a viděl jsem,  že ten zpáteční vlak nejede zpět tak pozdě, jak jsem očekával a tak jsem se nasnídal a v klidu jsem odjel na Masarykovo nádraží,  kde jsem se dozvěděl, že jízdenky se kupují až v historickém vlaku,  což bylo trochu hloupý,  protože kousek od místa, kde jsem spal bylo nádraží Bubny, kde tento vlak stavil.
Úšatá
  Nicméně, spěšným a osobním vlakem jsem se dohrkal do Lužné, kde to bylo úžasný! Mohli jsme se svést na úzkokolejce nebo si zkusit psát dálnopis, koupit si trenýrky s lokomotivou "velký bejček". Nejlepší na tom bylo to, že tam nebyl žádnej program a tak jste si tam mohli chodit jak chcete. Kromě toho, co už jsem zmínil, je v Lužné sbírka starýcho "harampádí" (v dobrým slovasmyslu) a u toho mají některý tratě z modelové železnice; jednu si můžete zkusit řídit, druhá je jenom na koukání a na té třetí je vláček, jenž rozváží na jednom miniaturním nákladním vagónku bonbony zadarmo a do posledního, prázdného vagonu lidé dávají peníze (ani nevím proč).
 Do Lužně vetšinou jezdí dopoledne a v podvečer se zase vracejí, takže logicky se minimálně musíte naobědvat (maximálně se můžete nasvačit a naobědvat) a existují tři možnosti jak jíst v Lužné:
1) vzít si jídlo s sebou, nejsem si scela jist, ale myslím, že místo pro piknikovou deku najdete
Aha, takže ještě nedávno byl tenhle jídelňák používanej.
jídelňák ze sedmdesátek
2) můžete využít stánků uvnitř areálu nebo jít do odstaveného jídelního vagonu ze 70. let, kde ale k pozdnímu poledni už nic nemají
3) můžete jít do dvou hostinců naproti nádraží.
bonbonový vláček
  Můžete jít také na točnu nebo jak se tomu říká, kde jsou všechny historické lokomotivy vystaveny. Na lokomotivu "Papoušek" jsem nenarazil, ale na jí podobnou ano. Byla taky modrá a jmenovala se "Albatros".
Albatros
Albatros #2
  Zpět do Prahy (Praha-Bubny) jsem se dostal pomocí historického vlaku včele s lokomotivou 464.008 "Ušatá", který byl vypraven u příležitosti prvního víkendu, kdy je muzeum Lužná otevřené. Jel jsem v kuřáckém oddílu, ale nikdo tam nekouřil, ale je pravda, že v opěradlech byly zabudované popelníky.


Každopádně toto muzeum bych hodnotil tak 80 procenty a jednoznačně doporučuji tam jet. Čauves někdy, Ifram.

Žádné komentáře:

Okomentovat